Börja om från början

Nu har jag läst klart min bok av Kay Pollak
Att välja glädje.

Nu startar jag om från början.
Detta är en arbetsbbok som man ska bära med
sig och läsa om och om igen.
Jag skriver ner små meningar som jag ska skriva ut
och rama in och sätta upp på min vägg i sovrummet.
Små meningar som t ex

Mina tankar om andra människor är meddelanden
till mig - om mig själv.

Varje människa jag möter är utsänd för att
jag ska lära mig något om mig själv.

Alla djupa trossatser som hämmar mig kan jag ändra.
Jag skapar den jag är med mina tankar.

Jag har ansvar för alla tankar jag tänker om mig själv.
Jag skapar mig själv genom de tankar jag har om mig själv.
Jag skapar mig själv dag för dag.

Jag måste inte förbli den jag varit.
Jag kan påverka mig själv!
Jag kan bli den jag vill vara.
Detta är hoppfullt.



Kommentarer
Postat av: Anita

Läs den igen, man upptäcker nya saker varje gång man läser den!

2008-07-08 @ 12:11:06
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Marina i solen....

"Alla djupa trossatser som hämmar mig kan jag ändra"

....har jag ändrat - gått från string till hipsters..;o) Inte lika hämmande..

Nu va jag dum va....sorry...men kunde liksom inte..:/

Sol på dig från mig!

2008-07-08 @ 12:14:22
Postat av: Nina

:o)

2008-07-08 @ 18:05:52
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0