Den Vita Massajen

Hittade en bok på bokrean i lördags.
Skulle gå och lägga mig tidigt igår.
Tog med mig min nya bok upp för att kolla lite innan jag somnade.
Halv ett släckte jag i natt!!
Nu är jag helt död.
Så dum man kan vara då.
Men boken är skitbra.


image986


En ung, framgångsrik schweizisk affärskvinna reser med sin fästman på solsemester till Kenya. Fullkomligt oväntat drabbas hon av den stora passionen, hon förälskar sig i en vacker massajkrigare.Utan att själv förstå vad det är som händer med henne känner Corinne att det är här hon hör hemma: i Kenya och med Lketinga.Osentimentalt och utlämnande berättar hon om en tillvaro som pendlar mellan himmel och helvete, mellan fysiska umbäranden och erotisk besatthet, och om hur hon med sin dotter till slut tvingas lämna det Afrika hon lärt sig älska.

Corinne Hofmanns fängslande bok om sina år som massajhustru har blivit en enorm framgång i Tyskland, filmrättigheter har sålts och boken översätts nu till ett tiotal språk.


Kommentarer
Postat av: Anita

Jag har inte läst den, men det
låter som omden är jätte bra!

2008-03-04 @ 07:04:11
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Lena

Jag har sett filmen, jättebra!!

2008-03-04 @ 14:38:20
Postat av: Sanna

Se filmen sen!

2008-03-04 @ 20:56:06
Postat av: cinis

ÅÅÅÅ Maggan jag kan inte sluta läsa boken jag lånat av dej brrrrrriiiii
Bakom
Stängda
Dörrar

av Kristina Hansen
Bengt-åke och Agnes Cras

2008-03-04 @ 21:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0