Gräsänka

Jag är gräsänka i helgen.
Jonny, Ludde och Luddes kompis ska åka till
svärföräldrarna i Borlänge.
Jonny ska mecka husvag och bil.
Det lät inte så lockande, därför stannar jag hemma.
Själv ska jag städa och tvätta.
På lördagkväll blir det schlagerfinalen.
Simon ocn några kanske kommer hit och tittar med mig.
Då sk ajag laga lite god mat, det kommer att bli trevligt.
Att få gäster är en bra anledning att städa.
Knutte och calle ska visserligen vara hemma ihelgen, men de brukar man inte
se röken av.
Nu är kaffet klart.
Mysigaste stunden på hela dagen, när man sitter här vid datorn och har en kopp
kaffe brevid sig.
Vad mer kan en kvinna behöva?
Ganska skönt att vara gräsänka, iallafall några dagar.
Ha en sköööön fredag! It's Friday


Kommentarer
Postat av: Lena

Detsamma till dig, Maggan!
Jag håller med dig att det är skönt att rå om sig själv några dagar och myspysa.

2008-03-14 @ 07:15:22
Postat av: Anita

Nu vill inte jag vara utan "min Gubbe" mer, har varit borta länge nu.
( rött vi i glaset - e de bra mot förkylning?)

2008-03-14 @ 19:58:35
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0