Har ni tänkt på en sak?

Att det finns vissa människor som bara tycks orka allt.
De jobbar heltid.
De motionerar.
De springer runt på olika aktiviteter med sina barn.
De har det perfekt städat där hemma.
De tar hand om sin gamla mamma.
De sköter trädgård och fixar bilen.
Hur orkar de?
Hur bär de sig åt?
Jag får knappt iden att räcka till.
Jag jobbar, lagar mat, promenerar, sen är jag helt slut.
Då orkar inte jag mer.
Jag sitter en stund framför tv:n eller datorn sedan är det sängdax för mig.
Man orkar det man orkar, men ibland kan jag få så dåligt samvete för
att jag inte gör mer, att jag inte har bättre städat här hemma eller för
något annat.
Dessutom ska man vara snygg å smal och alltid vara på ett strålande humör.
Är det bara jag som känner så här eller finns det någon mer där ute som önskar
att ni var en supermänniska?
image1039



Kommentarer
Postat av: Nina

Hon va lite lik mej tycker jag
:o) Vi är lika många iaf!

2008-03-13 @ 07:38:31
Postat av: cinis

Visst Maggan me dom tuttarna så

2008-03-13 @ 21:46:10
Postat av: Anna

Här är en till ;-P
som känner så. jag e
nog vad man kallar en soffpotatis,
efter en lång arbetsdag, och mat och disk, och
läxläsning med barnen så är soffan det ända som återstår.... *gäsp*

2008-03-13 @ 22:08:40
URL: http://annalexing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0