Lååååångfredagen

Trodde jag skulle sova länge, men här är jag.
Ändå har jag legat kvar en stund i hopp om att somna om.
Hur kommer det sig att jag är så morgonpigg jämt?
Tanterna på jobbet berättade att när de var små så fick man inte göra någonting på långfredagen.
Man fick inte leka, knappt prata, inte vara med kompisar, lyssna på musik elle rse på tv ( om man hade någon).
Riktigt så var det inte när jag var barn, men lite stillsammare än vanligt var det kanske.
Jag tror inte man fick ta hem kompisar.
Min mamma som jobbade på Konsum sa jämt : - Skulle inte förvåna mig om affärerna börjar ha öppet på Långfredagen också!
Där är vi nu, Gränbycentrum är öppet 10-20 hela påskhelgen t om Systembolaget.
Idag ska jag pynta lite, lite grann, laga  mat till Jonnys fiskeresa och sedan bara slappa.
Var det idag som det skulle bli snöstorm här nere?
Jag tyckte nå´n babblade om det på jobbet igår.
Det spelar ingen roll för jag ska stanna inne.
Nu ska jag koka kaffe och bara ha en lugn och skön morgon.
See ya later.
image1079

Kommentarer
Postat av: Anita

Ja så var det nog, inget roligt, inga kompisar, tyst och stilla

2008-03-21 @ 09:36:18
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Lena

Så kommer jag också ihåg det, jättetrist dag då ingenting hände.

2008-03-21 @ 12:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0