Ljud hela tiden och överallt.

När man bor med 3 tonåringar så låter det hela tiden någonstans ifrån.
Tv:n är på fast ingen tittar, den som tittade orkade inte stänga av när han gick därifrån.
Tv:n i Luddes rum står också och låter eftersom han inte orkade stänga av den innan han gick ut.
Från datarummet hörs musik, skratt och prat. Där sitter Knut och calle.
Uppifrån Calles rum strömmar musik som han lyssnade på innan han gick ner till Knut.
Uppe hos grannarna låter det konstant.
Vet inte vad de håller på med, det låter som om de flyttar möbler hela dagarna.
Barnen springer, studsar bollar och skriker hela tiden.
Jag känner hur det kryper under skinnet på mig av alla ljud.
Jag går runt och stänger av, men så fort någon går in i ett rum så åker tv eller stereo på.
Sedan stängs det som sagt inte av igen när ungdomarna går därifrån.
Jonny är inte bättre han.
Det första han gör när han kommer hem är att sätta på tv:n, sedag går han därifrån.
Vet inte varför han gör så men jag kan bli TOKIG.
När man har det jobb jag har (förskola) så är det skönt att ha lite tyst när jag kommer hem. men så är inte fallet i vår familj iallafall.
T om på nätterna låter det så att jag måste ha öronproppar, Jonny snarkar så att man kan gå i taket.
Jag kommer inte att få lugn och ro förrän jag ligger i graven.
image1106


Kommentarer
Postat av: sofia

hehe så där låter de hemma oss mig okså

2008-03-24 @ 16:40:46
URL: http://www.sessan11.webblogg.se
Postat av: Anita

Jag blir oxå helt störd över alla ljud. Har en man som oavbrutet låter eller måste ha nån musik på. Ungdommrna likadant, tv är på, musik på dator å på mp3. Totally agree!

2008-03-24 @ 17:34:04
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Madde

Känner igen det där med att man vill ha tyst när man kommer hem från jobbet....

2008-03-24 @ 18:36:45
URL: http://nikkinin.blogg.se
Postat av: Teddan

Nu tycker jag att du e lite kinkig...;)

2008-03-24 @ 19:53:26
URL: http://themaestro.blogg.se
Postat av: cinis

Jaaa he he man kommmer hem å de låter överallt,,men ingen e hemma, suck. Är ungarna bara lata eller har dom selektiv hörsel??

2008-03-24 @ 21:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0