Äntligen fredag

Det är skönt med fredagar.
Jag stänger visserligen idag så jag har en lång dag framför
mig innan jag får ta helg.
Men det känns skönt i alla fall.
Ingen sol idag...*suck*
Det ska tydligen regna hela helgen så vi får se hur länge vi stannar i husvagnen.
Ingen idé att sitta där och trycka om det ändå ska spöregna.
Då gör jag bättre nytta här hemma.
Ahhh, gott kaffe idag.
Jag har tappat sugen att skriva blogg igen....hittar inget att skriva om.
Jag ser ett mönster nu.
En gång i månaden så tappar jag sugen på det mesta verkar det som.
Jag tror det kallas PMS.....*suck*
Om män hade haft PMS och mens så skulle det funnits ett
botemedel för LÄNGESEN.
Alla forskningspengar skulle gå till att hitta på ett mirakelpiller
men vi kvinnor vi ska bara skärpa till oss.
Hur gör man det?
Hur skärper man till sig när man tycker att hela världen håller på att rämna och
man inte kan förstå varför?
Ska man skälla på en tonåring som mår skitdåligt, vars hormoner sprutar som
en fontän runt honom/ henne, eller ska man försöka ha förståelse?.
Hur är det med oss kvinnor som mår lika dåligt en gång i månaden.
Ska vi skärpa oss eller ska omgivningen försöka ha lite förståelse?
Sedan kan man ju givetvis inte uppföra sig som en häxa utan eget ansvar och skylla på PMS.
Det finns givetvis kvinnor som inte lider av pms men där har jag en egen teori.
De kvinnor som är i stark kontakt med sitt känsloliv lider av pms, vet man inte riktigt
vad och varför man känner så vet man inte heller att man mår dåligt.
Om man aldrig känner efter så mår man ju aldrig dåligt, men då är man heller aldrig
riktigt lycklig.
Tror jag.
Men detta är bara min egen amatörpsykologi.
Oj, vilket lååååångt inlägg det blev idag då.
Nu måste jag skynda mig.
Hoppas att alla får en underbar fredag och ett underbart veckoslut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0