Sura jävla pensionärer

När jag blir gammal så ska jag INTE bli en grinig kärring.
Jag ska fortsätta att vara ödmjuk och trevlig.
De flesta gubbar och kärringar man möter ute i t ex affären är bara otrevliga och sura.
De ska gå före i köer, tränga sig på parkeringar, sura och klaga.
Det är inte ofta man möter en rar gammal tant inte.
Det är precis som om att de tror att man kan bete sig hur som helst bara
för att man jobbat och betalat skatt i hela sitt liv.
Nu arbetar jag och betalar skatt till deras jävla rullatorer och blöjor.
Skärp er alla gamla sura gubbar och kärringar.
Det är inte mitt fel att ert liv inte blev som ni trodde, sluta leva ut er bitterhet
ute bland folk.
Man kan väl vara trevlig fast man fyllt 65!!!
Det var skönt att få kräkas lite.


Kommentarer
Postat av: Anita

Ja det tycker jag och det gäller väl alla.

Men när det gäller telefonförsäljning har jag fått nog, då är jag aldrig trevlig. Bara ett kort och rappt NEJ TACK! och så lägger jag på luren, väntar inte ens på svar numera. Förra veckan var det en säljare, en ung tjej som ringde upp igen och sa - Du vet väl att det är otrevligt att slänga luren i örat på folk? Ja, sa jag men jag slänger luren i örat på vem jag vill för jag har fyllt femtio och gör som jag vill! Och så slängde jag på luren i hennes öra igen!!

2008-05-26 @ 15:18:59
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0