En grå lördag

Jag drömde i natt att jag gjorde adventsfint här hemma
och att snön låg vit och fin på marken.
Vad vaknar jag upp till? jo ett grått och
regnigt Uppsala.
Det har ösregnat hela natten.
Alla löv har ramlat av träden.
Marken är lerig och våt.
Dimman ligger som ett täcke över hela landskapet.
Nä, Uppsala i November är Inget att hurra för.
USCH!!
Jag ska i allafall dra ut Jonny på en promenad innan
jag får sätta mig i soffan och tvärdö.
Eller rättare sagt: Tvätta, damma och laga mat.
Undrar vad man ska käka i dag då.
Vegetarisk tacos kanske?


Kommentarer
Postat av: Anita

Det känns lika grått ocg trist här med, fast solen faktiskt skiner lite då och då så känns det "tungt" idag.

2008-11-08 @ 09:27:53
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0