På barnakuten...

...där har jag, Jonny och Ludwig tillbringat hela kvällen.
Kl 15 när jag klev ut från kontoret hos ACTA Kapitalförvaltning
så ringde jag till Jonny.
Han var upprörd och berättade att han just fått veta att
Ludde blivit PÅKÖRD av en bil på väg hem från skolan.
Killen i bilen smet och Ludde fick ta sig hem bäst han kunde.
Jag hämtade genast Jonny och sedan Ludwig och vi tre åkte
upp på barnakuten. 
Sedan fick tillbringa 5½ timma på akuten.
Röngen visade att inga ben i benet/knät är förstöda, utan det är
antagligen en mjukdelsskada.
Ludwig fick en linda och ett par kryckor så ska vi återkomma om
ca två veckor.
Polisanmälan ska vi göra i morgon, jag ringde i em men polisen ville
ha ett läkarutlåtande för att få med så mycket som möjligt i anmälan.
Phuu!, Vilken pärs, först jätteorolig, sedan förbannad, nu mest trött.
En kväll på barnakuten är ju inget man önskar sig direkt.
Nu ska jag ta mig en kopp te och sedan slänga mig i säng.




Kommentarer
Postat av: Nina

Fy och usch! Va är det för jävla dårar som är ute och kör.

Lovisa hälsar och vi med! Krya på dej Ludwig! Kram

2008-11-10 @ 22:11:37
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Fyy vilken rysare..brr Men vilken enorm tur att det gick så bra, hälsa Ludwig en krya på sig kram och även er andra... stakars föräldra nerver

2008-11-10 @ 22:24:24
Postat av: Madde

Nää...fy fan för idioter i trafiken!! Detta är alltså 2:a påkörningen på 2 dagar jag hör om på relativt "nära" håll....usch!!

Tur att det gick bra...ta hand om varandra nu..kram!

2008-11-10 @ 22:34:58
URL: http://nikkinin.blogg.se/
Postat av: Anita

Näämen fy! Var det en bil som hörde på honom eller....! Jäkla oansvrligt att bara sticka!

Hälsa Ludde Kram från Moster!

2008-11-11 @ 00:37:58
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Anette

Ringer i mornn vilka dårar det finns..

Barn är mjuka bilar är hårda..



Kramar

2008-11-11 @ 04:16:20
Postat av: Linda

Näää...Fy stackars Ludde. Vilken idot som körde. Sköt om er! Kram/L

2008-11-11 @ 07:59:28
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com
Postat av: Lena

Stackars Ludde, stackars ni! Vilka människor det finns, fy faaan.

2008-11-11 @ 16:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0