Vad stoppar vi i oss?

Läste precis en artikel i Aftonbladet som handlar om just det.
Vad vi stoppar i oss.
Vad innehåller maten som vi köper egentligen?
Bara en massa tillsatser?
Nervgifter och Glutamat.
Smak och färgämnen.
ÄCKLIGT!!
Egentligen så visste jag redan allt detta, men att läsa
om det gör att man tänker till lite extra.
Samtidigt tänker jag: Vilken tur att jag kan laga mat och sällan
köper hel och halvfabrikat.
Från och med nu ska jag tänka ännu mer på vad
jag köper och vad vi stoppar i oss.
Korv som bara innehåller restprodukter och vatten plus tillsatser
som håller ihop kletet...Usch!
Fiskpinnar som knappt innehåller någon fisk....Bläää!
Skinka som består av sönderhackat muskelkött från grisben...yack!!
1 miljon kycklingar kasseras varje år för att de är så undermåliga att de
inte ens duger till slamsiga bitar i nuggets
SKA MAN VERKLIGEN ÄTA SÅDAN MAT??
Jag håller nog på att förvandlas till vegetarian.



Kommentarer
Postat av: Anita

Håller med fullt å fast!

2008-11-11 @ 23:16:24
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Anette

Hehe e man veggie slipper man sånt..men å andra sidan så måste ju familjen äta..försöker ochså laga från råvaror så gott det nu går..ibland orkar man helt enkel inte..det ligger ju stora pengar i snabbmaten..mäktiga krafter som styr vår hunger :-)

Ha det gött ps hur mår sonen?

kram

2008-11-12 @ 07:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0