Längtan

Ibland blir jag så nostalgisk av vissa saker.
Det kan vara en låt på radion, en doft eller
en vacker bild.
Häromdagen så stod jag på förskolans gård
och tittade upp mot en björk som hade höstens alla
färger. Solen sken ner genom grenarna och genast
blev jag bara 8 år och var på väg hem från skolan.
Jag lyssnade på radion i helgen och kunde nästan
inte hålla tillbaks tårarna när jag hörde den här låten.

Discover Louis Armstrong!

Allt som har med min barndom att göra får mig så känslosam.
- Det har med åldern att göra, säger min kollega.
Det är både lite skönt och lite sorgligt att bli nostalgisk.

Kommentarer
Postat av: Anita

Samma här, jag är likadan!

2008-10-27 @ 23:03:14
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0