Godissugen!!!

Jag har ett outhärdligt sötsug.
Försöker att inte äta godis, men ibland
(som idag) så håller jag på att bli galen!
Jag vill ha godis och glass.
Jag vet att jag efter bara några godisar blir skitless
men det struntar jag i just nu, för just nu skriker
min kropp efter  godis, Godis, GODIS!!
Jag ska ta en kopp te men det hjälper föga.
Kromtabletter
ska man äta har jag hört, för de
minskar sötsuget.
Det låter inte lika lockande som en skål med
smågodis.

Gottgris Gottgris
Slickepott.
Du ska alltid tigga gott.
Kan jag få? Kan jag få?
Nej du Gottgris,
du får gå.


Kommentarer
Postat av: Anita

Jag vet hur man blir helt fri från sötsug. Genom att avstå allt socker i tre veckor, blir du utan sug. Men då måste du låta bli alla produkter med tillsatt socker samt potatis, ris, pasta och bröd. Det fungerade på mig iaf.

2008-09-02 @ 20:47:14
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Anita igen!

Men godis e Gott! :o)

2008-09-02 @ 20:48:09
Postat av: Marina

Tänk att man kan vara så olika...jag klarar inte att äta sött smågodis eller choklad eller bullar eller kakor - bara saltlakrits....;o) å det bara måste jag ha ca. 5-10 bitar av en viss dag i månaden...sen är "behovet" mättat. Glass däremot är aldrig fel..:)

2008-09-02 @ 23:00:42
Postat av: Nina

Godis är gott!

2008-09-03 @ 07:02:21
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Lena till Marina

Finns det människor som dig, Marina, som inte gillar sötsaker? Vilken turplanet föddes du på?

2008-09-03 @ 07:23:45
Postat av: Marina till Lena

Ha ha....Jag gillar ju för tusan glass...;o)..och syrliga efterrätter som lemoncurd/youghurt med vinbär/hallon

2008-09-03 @ 10:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0