Höst

Nu är hösten här.
Det var inte mer än 10ºC här kl 08.00,  när
jag sparkade iväg sonen till skolan.
Det är fortfarande ganska grönt, de riktiga höst-
färgerna har inte infunnit sig ännu.
Till helgen har de lovat soligt och 15-20ºC.
Hoppas att det blir så också.
De där väderprognoserna kan man aldrig lita på.
Bara det inte regnar, jag är så dödens less på regn.
Nä, soliga fina höstdagar vill vi ha, allra helst nu
till helgen när min syster fyller bilen med kärringar
och kommer ner till mig.



Kommentarer
Postat av: Barbro Binda

Ha du fått ordninga te besticklåa än? He ha då ja. Ja ha ba ett bestick. Morakniven. Han dug te allting. Svårest ä å ät grötn ven, men hä gå. Ba man vill så gå ä. Iblann vill ja int, å då gå ä int. Sånt je live. Ja ha fyra kökslåen. I översta ha ja morakniven, unner förstlåa ha ja grytlappen, i nästa ha ja na tomburka å i unnerslåa ligg katta. Nu ha ja int tii å skriv nå mer. Sköt öm dä å spark int på barna dina. Dem rå int för att dem je schläkt ve dä.

2008-09-16 @ 11:32:47
Postat av: Anita

HÖSTSÅNG 4



Melodi: Blinka lilla stjärna.....



Alla löven faller ned

röda, gula, bruna med.

Nu jag ser, är hösten här

nu så kan vi plocka bär

Alla löven faller ned

röda, gula, bruna med





Text: Ingela Öqvist



2008-09-16 @ 17:17:36
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0