Borde! Orka!

Jag borde städa.
Jag borde packa.
Jag borde promenera.
Jag borde sova.

Men...

...jag sitter här vid datorn som en hösäck och snart kommer jag att förvandlas till en soffpotatis.
Varför är det hela tiden likadant?
Samma visa kväll efter kväll?
Är jag extremt lat?
Jag är helt slut när jag kommer från jobbet.
Jag skulle kunna lägga mig och sova på stubberten.

Jag önskar att jag vore en sån där människa som bara gick på utan att tänka.
En sån där som bara orkade och orkade.
Jag skulle nog aldrig kunna bli utbränd, för jag vet inte hur man gör.
Jag skulle aldrig orka.






Kommentarer
Postat av: Anita

Samma med mej, men idag tog jag mej ut på en cykeltur - så skönt!

2009-08-12 @ 23:12:30
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0