Plocka svamp

Nästa helg så hoppas jag att jag har tid att ge mig ut i svampskogen.
Jag vill plocka en massa svamp och frysa in.
Kruxet är bara att jag inte riktigt vet var jag skall åka.
Jag känner inte till skogarna runt Uppsala.
Förra året hittade jag bara en stackars kantarell.
Vi plockade massor av trattisar i Dalarna hos svärföräldrarana, men jag vill
ju kunna ge mig ut här hemma och hitta en massa goda svampar.
Jag känner igen:

Champinjoner

Blodriska

Karl-Johan

Gul kantarell

och Trattkantarell.

Jag kan fler svampar också men de är inte goda.
Tänk dig en varm smörgås med svampstuvning på.
Mums! nu blev jag hungrig.
Jag måste helt enkelt ge mig ut i svampskogen nästa helg.
Basta!


Kommentarer
Postat av: Anita

Jag orkar INTE bry mej om att plocka svamp!

2009-08-30 @ 21:09:02
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Linda

Vi var ute i Jälla. Annars finns Hammarskog/Hågadalen, där ska det vara mycket svamp :-)

2009-08-30 @ 21:30:32
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0