10 timmar

Om tio timmar går jag på semester.
Det skall bli skönt!
Den är efterlängtad.
Höstarna känns alltid lite långa och slitsamma.
Nästa termin går oftast fortare samt att vi går mot ljusa tider.
I dag klockan 17 slutar jag och då skall vi upp på Gränby och trängas.
Vi kommer INTE att vara ensamma dä uppe kan jag lova.
Vi skall handla den sista julmaten och sedan bär det iväg hem för ytterligare lite småpyssel.
Kolan skall doppas i choklad och jag skall lägga revbenen i marinad.
Nu njuter jag i fulla drag.
När nästan allt är klart och jag får börja förbereda julbordet.
Jag vet inte vad det är med mig och mat, jag bara älskar den.
Älskar att laga och älskar att äta.
Men mest älskar jag när någon annan äter och tycker om min mat.
Vi är inte riktigt lika traditionsbundna när det gäller maten i år.
Killarna har fått önska sig en buffé av sån´t som de gillar så det blir både räkröror och laxbakelser som kanske inte tillhör "ett riktigt" julbord.
Men huvudsaken är väl att maten är god och att den blir uppäten.
Ha en skön dag alla ni.




Kommentarer
Postat av: Söderlund

Härligt med semester! :)

2009-12-22 @ 08:04:27
URL: http://robinsoderlund.se
Postat av: Anita

Vi kommer att ha ett litet traditionellt julbord men plussa på med lite önskemål tex kycklingspett!

2009-12-22 @ 08:58:37
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Cinis

Vi har oxå tagit alla önskemål samt din mammas sill sallad, det blev ganska traditionsbundet i alla fall..kram

2009-12-22 @ 11:22:42
Postat av: Mia

Äntligen är ledigt. Nu ska jag bara ta det lugnt i 12 dagar. Det ska bli så skönt. Vi ses. God Jul.

2009-12-22 @ 20:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0