Dan föra dan föra dan föra dan före dopparedan.

Liiiite stressad över att jag skall få middagsgäster blev jag allt, men det är ju inte julafton i morgon.
Här har det kommit mer snö och det bara fortsätter att snöa.
Kul!
Jag kommer inte ihåg när vi hade en vit jul sist.
I dag är den stora frågan om vi skall köpa en riktig gran eller om vi skall orka gräva fram plastgranen i källaren.
Det lutar åt en Kungsgran på Bauhaus.
I fjol hade vi en riktig gran men den drack inget så den började ju barra på en gång.
Då sa jag: aldrig mer en riktig gran.
Men man kan ju ändra sig.
Så nu måste jag planera min dag över en kopp kaffe.
Frukost å sedan Heidan för att köpa lite till middagen.
Om vi skall köpa gran så måste Jonny följa men han ligger fortfarande och sover.
Vi måste ner i källaren och bära upp jullådorna, det börjar bli några stycken vid det här laget.
Jag måste lägga köttet i marinad och göra sillsalladen till förrätten.
Dammsuga och torka i kök och vardagsrum.
Jag har sett en rolig pryl på Teknikmagasinet som jag vill åka och köpa. man pluggar in den direkt i tv:n så kan man koppla in ett usb:stick och lyssna på musik eller kolla på film.
Då behöver ingen dator vara mellanhand.
Bra va?
Det finns många bra- att- ha- grejer där ute.





Kommentarer
Postat av: Marina

Att slippa dvd-skivor är kanon. Vi har ett trådlöst system som hämtar filerna från datorn till tv:n..bara att välja film direkt i rutan.:o)

2009-12-20 @ 10:58:49
Postat av: Anonym

Vi kör med vår plastgran!

2009-12-20 @ 14:22:10
Postat av: Marina

Såg att kungsgranen kostade 199 på Bauhaus (fick reklam hem)...som inte finns i den här stan...så det blev en kungsgran från Torgbrinken á 450:-...:/

2009-12-20 @ 15:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0