Julefrid

Knutte har åkt och "tomtat".
Ludde, Calle och Jonny somande i varsitt hörn.
Vi har "bara" ätit det kalla ännu.
När Knut kommer skall vi äta nästa omgång.
Några julklappar har öppnats.
Vi tar allt i en lugn takt här.
Ingen stress, bara lung och ro.
Det känns skönt.
Vi har ju hela helgen på oss.
Jag får lite ångest över all mat som finns.
Jag tänker på alla människor ute i världen som inte har någon mat, och här sitter vi, en liten klick och bara vräker i oss.
Korvar och syltor, skinkor och laxar.
Man har verkligen fötts i rätt ände av världen.
Jag sitter här och suger på en julöl och ser på min sovande familj.
Tänk alla barn som har det hemskt ikväll.
Vad skall man göra?
Det enda att göra just nu, är att i allafall skänka dem en tanke.
Jag kommer att tänka på den hemska julvisan:
Nu är det jul igen, å farsan är full igen.
Å morsan ligger under bordet.


Skål och God Jul!


Kommentarer
Postat av: Mia

God jul önskar jag er alla. Här tar vi det väldigt lugnt. Halvsover i soffan allihop.

2009-12-24 @ 20:15:58
Postat av: Anita

Jaa det är inte klokt vad man stoppar i sig och ändå hade vi ett litet julbord - inte alls så mycket mat. Det är godis som jag åkt dit på denna jul!

2009-12-25 @ 09:47:49
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0