Sakta men säkert...

...så blir det jul här hemma.
Skinkan står i ugnen.
Allt är handlat och har jag glömt något så skiter jag i det.
Julmusiken klingar i alla rum.
Revbensspjällen är klara.
Sillsalladen är gjord.
Jonny slår in de sista presenterna.
Rena lakan i sängen och golven glänser(nästan).
Jag har ett par juldukar att stryka ett glas vin att dricka upp. sen är det väl klart antar jag.
Ludde har laddat den gamla videokameran.
Vi skall tydligen se på familjefilmer när Calle slutat på "Donken" vid åtta-tiden.
Till middag blir det lövbit och potatissallad (idéerna tröt på Kvantum i dag).
Jag är glad och nöjd.
En hel jul i familjens sköte, inte alla som har det så bra som jag inte.
Jag tänker på alla som hatar just denna högtid.
En högtid där man känner sig mer ensam än någonsin.
Jag har i alla fall turen att få omge mig med nära och kära hela julen.
Det är jag tacksam över.



Kommentarer
Postat av: Red

God Jul!

2009-12-23 @ 17:40:05
URL: http://byabladet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0