Gyllene regeln

Om alla människor levde efter den gyllene regeln, skulle världen se annorlunda ut då?
Om jag bara sa och gjorde saker för andra utan någon egen vinning eller baktanke, skulle jag må bättre då?
Hur gör du?
Behandlar du alltid alla andra så som du själv vill bli behandlad?
Säger du saker till andra som du vill att de ska säga till dig?
Vad händer om man håller tyst om det där andra, det där man inte gillar hos varandra?
Om man bara talar om vad som är positivt och bra hos varandra försvinner det där andra då?
Jag försöker leva efter den där gyllene regeln men det går lättare borta än hemma.
Det är svårt att inte klaga på lata tonåringar och gubben som inte förstår vad man vill.
Nä, jag måste bli mer den som jag vill vara.
När jag är så´n så mår jag bättre, trivs mer med mig själv och jag får så mycket tillbaks av de som älskar mig.
Den ende du kan förändra är dig själv.

Den gyllene regeln.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med om vartenda ord!

Så sant, så sant! <3 <3 <3

2009-02-22 @ 12:11:05
Postat av: Barbro Binda

Ärlighet varar längst, även om det gör ont ibland. Så stå på dig, annars gör nån annan det! Kram på rä!

2009-02-22 @ 15:23:59
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Joel Kristensson

bra

2012-09-25 @ 15:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0