Ja må ja leva ut i hundrade år?

Eller??
Vill jag bli gammal?
Vem ska ta hand om mig då?
Man läser ju bara om hur otäckt behandlade de äldre blir i vårt samhälle.
Före jul så läste jag om en yngre reporter som hade klätt ut sig och sminkat sig till en gammal dam och gått runt i Stockholm en hel dag.
Människorna såg henne inte sa hon, hon blev osynlig.
Vilken hemsk känsla va?
Jag brukar tänka på det när jag går på stan och på affären.
Jag försöker få ögonkontakt med någon äldre och le mot dem.
Det kanske är det enda leende de får på hela dagen, kanske på hela veckan.
Ett leende kan man ju bjussa på, det är inte så svårt.
Jag vill inte bli osynlig och bortglömd när jag blir gammal.

Kommentarer
Postat av: Anita

Fy vad hemskt att bli gammal och ingen behöver en längre, ingen ser en eller bryr sej om ifall man lever eller dör. Måtte man ha gjort nåt bra med ungarna så dom åtminstone ringer en nån gång!

2009-02-03 @ 19:07:16
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Madde

Jag kan inte kommentera senaste inlägget..alltså det med kameran...men det är en sån kamera jag har också...och jag trivs skitbra med den...:)

2009-02-03 @ 21:03:41
URL: http://nikkinin.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tror inte du bli glömd när du blir gammal. Man kommer nog se dig springa på Sweden rock eller nåt :o). Och vara den coolaste tanten på hela stället!

2009-02-03 @ 21:54:08
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0