Inga cigg

Calle skulle gå till willy´s för att köpa läsk.
- Bra, sa jag.
-Då kan du köpa cigg till mig.
Sagt och gjort, jag gav honom 50 spänn också travade han iväg.
På vägen mötte han Sofie, en tjejkompis som var sjysst och gick med honom.
På Willy´s säger kassörskan nej till Calle.
Han får inte köpa cigg till mig, trots att han är 18 år och kan legitimera sig,
För Sofie är inte 18 år.
Men herregud, är det sant?
Vill han köpa cigg till Sofie så ber han väl bara henne att stanna utanför affären nästa gång.
Kan det verkligen vara rätt, att neka en som har åldern inne att få köpa??

Kommentarer
Postat av: Nina

Jaa det är lika på bolage, dom kan neka dej att köpa om dom misstänker att du ska köpa ut till någon minderårig. Rätt eller fel??

2009-02-01 @ 11:27:46
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0