25 Juli 1987

Det är 22 år sedan.
I kväll för 22 år sedan så träffades jag och Jonny.
Vi hade egentligen möts redan kvällen innan på "Garden".
Jag och Cina gick fram till baren och där stod en snygg kille med skitsnygga kläder.
Det var Jonny.
Han hade på sig ett par slitna och lappade Levis, han hade en mintgrön kort kavaj, vit smokingskjorta med fluga och ett par mintgröna seglarskor.
Jag satte mig bakom honom och efter ett tag in på kvällen så började han att prata med mig.
Han frågade vad Storsjöyran var för något och han beräade att han kanske hade tänkt stanna kvar i östersund över helgen.
Vi pratade om ditt och datt och till slut var jag tvungen att gå på toa.
När jag sent om sider kom tillbaks till bordet så hade han gått.
Jag blev lite besviken men Cina tröstade mig och sa att hon bjudit hem han och hans lumparpolare hem till mig i morgon.
- Va!! skrek jag.
- Är du inte riktigt klok?? Det kommer ju att komma ett helt gäng och riva min lilla etta.

Nästa dag så var vi lite bakis.
Vi pallrade oss in på stan och gick på systemet.
Kl 15 skulle Jonny ringa hade han och Cina bestämt.
Det var kö på systemet och vi väntade i flera timmar.
Vi sprang hem till Frösön och när vi stod vid dörren så hörde vi hur telefonen ringde inne i hallen.
Skynda, skynda, skynda.
Jag hann att svara och några timmar senare dök han upp tillsammans med 4 kompisar.
Cinas kompis Monica var intresserad av Jonny och när hon gick på toa så passade jag på att "rädda" honom.
Han satte sig i fotöljen brevid mig och vi låtsades att vara ett par när vi senare på kvällen gick in till stan för att "yra".
Vi höll varandra i handen hela kvällen.
Sedan dess har vi varit ett par.
Bilder från den kvällen. Fredagen den 25 Juli 1987.
Lilla jag

Lilla Jonny och Peter Darth.

Lumparpolare.

Cinis.

Jag och lumpare.

Jonny och Monica.(Vilken tur att jag räddade honom)



Kommentarer
Postat av: Linda

Vad kul att läsa :-) Så söta ni är. Man ser ju Calle direkt i Jonny :-)

2009-07-25 @ 11:57:10
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com
Postat av: cinis

Mmmm vilka minnen å fina bilder..Grattis på eran första dejting dag för 22 år sedan..Tur jag bjöd hem Glidar killen i mintgrönt alla fall..

2009-07-25 @ 12:41:16
Postat av: Simon

Å va gulligt, va fina ni är.

Puss å Kram!

2009-07-25 @ 13:22:11
Postat av: Mia

Va söta ni är.

2009-07-25 @ 15:06:16
Postat av: Anita

Härliga minnen och fina bilder! Pyss på er båda!

2009-07-25 @ 17:16:50
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Marina

Vilka fina bilder...å jag ääälskar mintgrönt..;o)

2009-07-25 @ 18:31:08
Postat av: Nina

Sötgökar! hahaha Pöss

2009-07-26 @ 09:58:59
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0