Manfall

Det är många sjuka på mitt jobb i dag så det känns lite gruvensamt att gå dit.
Jag vet redan nu att jag kommer få häcken full hela dagen.
Men det är bara att bita ihop och fixa det hela med ett leende.
Det är lite barn på de andra avdelningarna så vi får säkert hjälp.
Det brukar lösa sig.
Vi förskolepersonal är fenor på problemlösning.
Vi gör det ju alltid för barnens skull.
Vi måste alltid lösa alltig till det bästa för alla barns skull.
Nu ska jag sätta fart.
Bita ihop och le, var det ju.



Kommentarer
Postat av: Anita

Lycka till idag! <3

2009-06-18 @ 09:12:44
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Lena

Det får ju inte märkas att det finns mindre pengar, färre personal, mer uppgifter,äldre personal, många "småbarn", barn med speciella behov m.m.. m.m... The show must go on!

Vi trollar med knäna vi, och stjälper oss själva.

2009-06-18 @ 09:57:58
Postat av: Heléne

Hej du! Jag tror säkert ni gör ett kanonbra jobb idag. Man har dåligt samvete när man är hemma och är sjuk, tänk så det är. Ha nu en skön midsommar. Åk till husvagnen och njut av lugnet. Vi ses nästa vecka. Kram på dig!!!

2009-06-18 @ 12:56:08
Postat av: Heléne

Hej du! Jag tror säkert ni gör ett kanonbra jobb idag. Man har dåligt samvete när man är hemma och är sjuk, tänk så det är. Ha nu en skön midsommar. Åk till husvagnen och njut av lugnet. Vi ses nästa vecka. Kram på dig!!!

2009-06-18 @ 12:56:36
Postat av: Maggan svarar

Det har gått jättebra i dag.

Alla fina kollegor som ställer upp.

Barnen är också förstående. Ingen skall ha dåligt samvete när man är sjuk. Det är inget man kan göra något åt. Glad midsommar!!

2009-06-18 @ 16:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0