Livet

Jag har funderat en del över livet idag.
På bloggen om Sabinas kamp kan man i dag läsa att hon inte finns i livet längre, att kampen är över för hennes del.
Trotts att jag inte känner hene så har man ändå fått en bild av en människa och hennes liv och familj genom bloggen.
Jag har därför funderat en del över mitt eget liv idag.
Vad är det man lägger energin på egentligen??
Gör man de rätta prioriteringarna i livet?
Jag försöker nog att vara glad för det jag har och jag försöker att leva mitt liv och njuta så gott det går.
Kanske mer än många andra.
Eftersom jag vet att sjukdom och olyckor inte altid är så långt borta så försöker jag verkligen att fånga dagen.
Det är inte alltid man lyckas men man kämpar på.
Vad betyder det att vara smal och vacker?
Vad betyder ett fint hus och mycket pengar?
Vad betyder utlandsresor och vackra saker?
Ingenting om man inte är frisk.
Vila i frid.





Kommentarer
Postat av: JaanaBanana

Oj, har hon gått bort. Tråkigt.. Hm, ja, det får verkligen en att fundera på livets betydelse.. :)

2009-03-31 @ 19:28:26
URL: http://jaanabanana.blogg.se/
Postat av: Anita

Ja så är det! Precis som Sabina själv skriver i nått av sina inlägg: En frisk människa kan önska sig massor av saker medans en som är sjuk bara önskar en sak - att bli frisk! Kram på dej!

2009-04-01 @ 05:47:30
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Anette

Började läsa bloggen samma dag hon dog..oerhört tragiskt..kunde inte läsa mer än lite av varje inlägg för det gjorde så ont i själen..vilken styrka in i de sista..vilken kvinna..tänker på hennes anhöriga!

2009-04-01 @ 08:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0