Fredagspizza

Jag har köpt middag till i morgon men jag har ångrat mig.
Jag vill göra pizza.
Egen pizza är så jäkla gott.

Det här receptet använder jag jämt.
Man kan byta ut salamin mot skinka också eller ta bort den helt och lägga på grönsaker, så blir den vegetarisk.

Annas Salamipizza       1 plåt

Degen:
50 gr jäst
½ dl olja
1½ dl vatten
3 dl mjöl
Knåda till en deg och låt jäsa i ½ timme.

Fyllning:
1 burk krossade tomater
150 gr salami(tärnad)
1 köttbuljongtärning
1 tsk basilika

Låt allt koka ihop.

Kavla ut degen på en plåt.
Lägg på ett lager med fet ost.
Lägg salamiröran på osten och sedan ytterligare ett lager med ost.
Grädda pizzan i 200º i ca 15 minuter.





Kommentarer
Postat av: jONny

Det låter gott

2009-11-06 @ 07:47:42
Postat av: Anita

Gott med Pizza ibland!

2009-11-06 @ 10:15:15
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0