Julköttbullar

Nu har jag börjat i alla fall.
Nu är köttbullarna färdiga till jul.
Jag är inte den som är den.
Jag kan gärna köpa färdigt till jul, men just köttbullarna skall vara hemgjorda.
Inga Mamma Scans här inte.


Mumsiga köttbullar på ett silverfat.


Här får ni världens bästa köttbullsrecept.

1 kg köttfärs
2 gula lökar
2 ägg
2 dl skorpmjöl
2½ dl vatten
1 tsk peppar
2 tsk salt
1 doft cayennepeppar

Blanda: Skorpmjöl, vatten och ägg.
salta och peppra.
Låt svälla, löken mals och blandas i.
Tillsätt köttfärsen och blanda väl.
Smaksätt med cayennepeppar.
Stek i smör.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska oxå göra egna köttbullar och egna revbensspjäll.

2009-11-30 @ 17:01:31
Postat av: Marina

Otroligt...köttbullarna, skinkan, revbensspjällen och den inlagda strömmingen står jag (och A) och gör kvällen före julafton...;o) Man kanske ska börja lite tidigare.? Du e duktig du!

2009-11-30 @ 19:41:49
Postat av: Vickis

Vad duktig du är! Skönt att ha det klart!

2009-11-30 @ 20:55:24
URL: http://vickis-at.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0