Konditori

I eftermiddag så gick jag och Ludde på "kondis".
Det var år och dagar sedan jag var på konditori och käkade en tårtbit.
När jag skulle betala så förstår jag varför.
118 kr! för två små tårtbitar, en kopp kaffe och en kopp te.
Men mysigt var det på Landing´s mitt i centrum.
Det är inte ofta som jag och Ludde kan mysa så en vanlig eftermiddag.
Det var vi och 40 pensionärer där inne.
När vi gick ut så sa Ludwig: - Jag kommer faan aldrig att jobba med gamla människor, de trängs och är otrevliga.
Tråkigt nog så har han tyvärr rätt.

Jag tror jag fick feber när vi satt där(därav den röda fejjan).
Dessutom så har jag haft mössa på mig i fem timmar i dag( det kanske man kan gissa på frillan).

Kommentarer
Postat av: Barbro Binda

Konditorier är mysigt, men BARA om pensionärer och barnvagnsfolk håller sig borta. Kram påre å trevlig helg! :-)

2009-11-06 @ 21:08:00
URL: http://barbrobinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0