Mycket att göra på Farsdag

I dag har vi en hel del på agendan.
  • Slipa spacklet.
  • Tapetsera sovrum.
  • Åka till Spikgatan med 10 säckar väggrester.
  • Leta fram järnsängen i källaren, den står längst in, bakom allt.
  • Putsa fönstrena i sovrummet.
  • Skruva upp takhyllorna.
  • Köpa möbelskruvar till järnsängen(undrar var man gör det?)
  • Ta bort klister på golvet från mattejp.
  • Renovera taklampa som legat i källaren och blivit tillknölad.
  • Köpa sängbord, gardinstänger och tavelramar på IKEA.
Vi får ta en sak i taget i dag, huvusaken är ju att tapeterna kommer upp.
Knut ska komma och hjälpa till.
Det är ju Farsdag i dag också, jag hade tänkt en god kyckling till middag.
Niklas Mat visade något gott i veckan.
Jag har köpt ingredienserna så jag tror det får bli honungsmarinerad kyckling och stekt potatis.
Här är receptet:

Honungsmarinerad kyckling
Ingredienser
Beräknat för 4 portioner
1 hel kyckling, gärna majskyckling
2 msk hel kryddnejlika
2 st hela stjärnanis
2 msk svart kardemumma
1 dl flytande honung
salt

Kommentarer
Postat av: Nina

Guu va gott! Snålvattne rinn...

Jag vill se lite fler bilder från renoveringen. Det är kul att se när andra jobbar fniss

2009-11-08 @ 16:43:29
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Anita

Önskar er en bra söndag å farsdag!

2009-11-08 @ 18:06:32
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0