Barbro Bindas Tacotårta

Så här gjorde jag till 2 sockerkaksformar:
1½ kg köttfärs
3 påsar tacokryddor.
500 gr krossade tomater
4 dl lätt créme fraiche
4 msk sweet chilisås
2 pkt stora tortillabröd
riven ost
Stek köttfärsen som vanligt och krydda med tacokryddan.
Häll över i en kastrull och lägg i de krossade tomaterna, créme fraichenlite riven ost och sweet chilisås.
Låt puttra en stund.
Lägg ett tunt lager sås i botten på formerna.
Varva sedan tortillabröd och köttfärsröra i sockerkaksformerna.
Avsluta med ett bröd som "lock" och strö över riven ost.
Gratinera i ugnen.
Ät med en fräsch grönsallad, guacamole och nachochips.

Så här ser det ut i min ugn just nu.


Kommentarer
Postat av: Anita

Ser jätte gott ut måste jag prova - kanske i morgon!

2009-10-17 @ 19:48:20
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Barbro Binda

Gott? :-)

2009-10-17 @ 21:12:53
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Maggan svarar

BB: Ja, det blev succé. Jag kanske hade lite mycket röra mellan bröden men det gjorde inget. Det blev bara lite rinnigt. Men killarna tyckte det var bra.

2009-10-17 @ 21:41:03
Postat av: Eivor

Du är nog en arvtagerska av din mors matkonster. DU är otrolig att fixa det mesta..:o)

2009-10-17 @ 22:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0