Härliga sköna lata söndag

Det vackra vädret som var i går vill inte komma fram idag, ser det ut som.
Men jag skall nog pallra mig ut på en promenad i allafall.
Jag skall plocka lite här hemma och dammsuga.
Affären skall få sig ett besök, vi skall ju få gäster i dag på söndagsmiddag.
Knut och trevliga sambosar kommer och skall käka oss ur huset.
Trevligt Trevligt
I dag skall jag bjuda på kyckling i ugnen.

Godaste Kycklingfilérna! ( fyra port)

4 kycklingfiléer
salt och peppar
1 pkt bacon
1 stor gul lök
1 dl riven ost
3 dl grädde

Salta och peppra kyckling fileerna( Om de är stora så dela dem på hälften)
Stek kycklingen på båda sidor(behöver ej genomstekas)
Hacka bacon och lök och stek tillsammans så att baconet får lite färg.
Lägg Baconblandningen i botten på en ugnsform.
Lägg kycklingen på bacon/lökblandningen.
Strö över riven ost och häll på grädden.
Ställ in i unen på 225º tills allt fått färg och kycklingen är genomkokt.
Servera med ris och sallad!

Eftersom Ludde fyller år på tisdag så behöver vi inhandla en del presenter också idag.
Jag vet vad han önskar sig så det blir inga problem.
Nu skall jag surfa runt en stund och sedan skall jag sätta fart.
Jag tror vi hittar allt vi behöver på Gränby så det blir ingen långtur idag inte.

TREVLIG SÖNDAG PÅ ER!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0