I gryningen

Sitter här i gryningen vid mitt köksbord.
Jag försöker gnugga sömnen ur ögonen men det går trögt idag.
Trots att jag nyss har duschat så sitter sömnen kvar.
Det är den 27 oktober i dag.
Snart är vintern här.
Om 1 månad så är det första advent.
Dagarna går sin gång och livet rör sig framåt.
Någonstans i mitten springer jag och försöker hinna med att leva.
Det är ju det här som är livet.
Jag är hela tiden någon annanstans.
Bakåt eller framåt.
Sällan här och nu.
Min vän Nina har ett bra ordspråk på sin blogg.
"Detta är livet, missa inte det"
Det är tänkvärda ord.
I dag skall jag försöka tänka så.
Carpe Diem - Fånga dagen.
Kan man göra det en vanlig tisdag?
Jag skall försöka.

Kommentarer
Postat av: Anita

Det är just "en vanlig" tisdag som du SKA fånga dagen. Jag är precis som du urusel på att leva här och nu det blir gärna "förr och sedan"! Carpe Diem på dej med! ;O)

2009-10-27 @ 07:44:46
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Red

Fånga den går väl an - men sedan då?

2009-10-27 @ 09:02:36
URL: http://byabladet.wordpress.com/
Postat av: Anette

Tror vi gått på en "myt" om att man måste leva här och nu,hur ska man kunna orka med att göra det om man som många gör jobbar heltid och har familj?



Vissa saker kan man bara inte ta bort,som tur är..



Man får nog mera lära sig att fånga de små ögonblicken i livet och vardagen som är lite extra..



Helt enkelt ta till vara på guldkornen i livet..



Och de verkar ju du Maggan ha koll på,du och Johnny gör ju små grejer hela tiden som ger er något..



Man ska nog akta sig för att lyssna för mycket på livstils coacher som propagerar för allt möjligt,visst mycket de säger är bra men det säljer också..till oss stressade nutidsmänniskor..



Lyssna inåt..gör de saker du finner sköna och värdefulla..skippa prestigetänkande i att vardagen skulle vara något annat än just vardag..för som Alfons farmor sa.."om man inte hade tråkigt ibland hur skulle man då uppskatta det roliga?"

Kramar en helt vanlig fast ovanlig Tisdag från mig

2009-10-27 @ 09:40:59
Postat av: Maggan svarar

Tack för alla kloka ord. Jag blir glad när jag får respons på det jag skriver.

2009-10-27 @ 17:37:38
Postat av: Nina

Detta är livet missa det inte betyder enligt mej

Ta till vara på det fantastiska i vardagen, Det är det här som är livet. Det där som bara rullar på. stanna upp! Missa inte det genom att vara två dagar fram i tanken innan idag är slut

Ta inte nära och kära för givet.

Bry dej om!

Det är så många som ska sen. Bara han kommer hem så ska vi. bara jag gått ner två kilo så ska jag eller bara det blir sommar så ska vi. Ochså missar dom alltihop. Gör det nu säger jag! :o)Man vet aldrig vad som händer!

Det är det här som är livet! Missa det inte!

2009-10-27 @ 21:33:37
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0