Nu har jag bestämt mig

Nu har jag handlat allt som jag behöver till middagen i morgon.
Men tyvärr så "kan" jag inte skriva vad jag skall bjuda på.
Min kollegor läser ju bloggen och jag vill inte att de i förväg ska få veta vad vi skall äta.
Jag tog något som jag själv tycker om och så får vi bara hoppas att de också gör det.
Recept på middagen kan ni få i morgon.
Här kommer ett annat favoritrecept så länge.

GRÖNSAKSGRATÄNG
2 stora gula lökar
3 vitlöksklyftor
1 msk smör
2 msk hackad färsk basilika
1 msk hackad färsk timjan
1½ tsk salt
2 krm grovmalen svartpeppar
1 liten aubergine, ca 200 gr
1 squash, 400 g
4 stora tomater
2 dl riven lagrad ost. t ex Prästost
2 dl vispgrädde

Sätt ugnen på 225º. Skala och hacka löken. Fräs den mjuk i smör.
Lägg löken i en smord ugnssäker form. Skär aubergine, squash och tomater i cm-tjocka skivor.
Lägg aubergineskivorna på löken. Blanda örtkryddor med salt och peppar.
Strö över hälften av kryddblandningen och 1 dl ost.
Lägg på squash och tomatskivor, lite omlott och strö på resten av kryddblandningen och osten.
Häll på grädden. Grädda i ugnen ca 25 minuter.
Servera till rökt skinka och bröd eller till grillat.


Kommentarer
Postat av: Linda

MEN......ÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!

2009-10-19 @ 16:48:53
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com
Postat av: Anita

Tipps på mat tas emot med tacksamhet! :O)

2009-10-19 @ 20:29:22
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0