Söndagar

Förr så avskydde jag söndagar.
De var bara en enda transportsträcka till Måndagen.
Nu för tiden så kan jag njuta av söndagarna.
Man städar lite, kanske handlar, tar en promenad.
Knutte kommer hem på middag, ett glas vin, en sjysst film.
Nä, söndagar är verkligen inte fy skam.
Just nu sitter vi vid varsin dator Jonny och jag.
Han har hällt upp sig en whiskey och jag sippar på ett glas vin.
Snart skall jag duka fint och sätta igång med middagen.
I dag njuter jag verkligen av min sköna söndag!


Kommentarer
Postat av: Nina

Räckte det inte med det ni drack i går och i fredags??? Retas

2009-10-11 @ 16:24:11
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Nä, Jonny drack inget igår, det är bara jag som är alkis i den här familjen ;0)

2009-10-11 @ 17:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0