Syjunta

Jag har funderat ett tag på att starta en syjunta.
Man träffas några stycken en gång/ vecka eller varannan vecka.
Alla har med sig varsitt handarbete.
Jag har t ex flera broderier som bara ligger och ligger här halvfärdiga.
Tänk om någon kunde påminna mig om hur man virkar, vad glad jag skulle bli.
Samtidigt som vi broderar, virkar, stickar eller knypplar så skvallrar vi och dricker te, eller vin eller vad vi bestämmer oss för just den kvällen.
Jag tycker att det är synd att syjuntorna försvinner.
Kvinnor behöver träffas och snacka.
Jag läste om en psykologistudie som visar att man skulle undvika många skilsmässor om kvinnorna bara fick någon att snacka med.
Förr så träffades man vid sandlådan eller i tvättstugan och pratade, nu för tiden så lever vi efter mottot "sköt dig själ och skit i andra".
Det är tydligen fel.
Kvinnor har ett behov av att träffas och snacka skit om sin man ;0)
Jag skall fundera lite till på det här sedan kanske jag återkommer med en förfrågan.
Vad säger ni om det??
Någon som är intresserad?
Har man inget intresse av att handarbeta så kanske man i alla fall är intersserad av att skvallra och dricka kaffe eller vin.




Kommentarer
Postat av: Anita

Jag är intresserad - lite långa resor dock! ;O)

2009-10-24 @ 11:27:04
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0