Tjejmiddag

I kväll har jag alltså haft mina kollegor hr på middag.
Jag hade trevligt och jag hoppas att de också hade det.
Jag bjöd på en trerätters middag.
Förrätt
Inbakad löjrom
Varmrätt
Gorgonzolaspäckad laxfilé med kanarellsås och potatis.
Efterrätt
Vit chokladmousse med hallon.

Till detta drack vi lite vin och bubbelvatten.

Eftersom Linda alltid blundar på kort så fick jag ta en bild till på henne utan blixt ;0)


Här kommer recepten på förrätten och efterrätten.
Inbakad löjrom
½ platta smördeg / pirog.
1 msk créme fraiche
1 tsk hackad röd lök
1 tsk löjrom

Kavla ut degen tunt.
Ta un en rundel med t ex en tekopp
Lägg på fyllningen.
Vik ihop och tryck ihop kanten med en gaffel.
Pensla med äggula.
Grädda i 200º i 15 minuter.

Vit choklad mousse ca 6 portioner
400 g vit blockchoklad
3 dl grädde
3 dl hallon.

Vispa grädden.
Smält chokladen i vattenbad.
Blanda.
Häll upp i glas.
Lägg på frysta hallon.
Servera när hallonen tinat lite.





Kommentarer
Postat av: AHZ

Till alla er som läser Maggans blogg vill jag bara säga, Maggan lagar sååååå god mat!! Tack för en trevlig kväll!



En av kollegorna

2009-10-20 @ 22:46:06
Postat av: Anita

Trevligt ser ni ut att ha det! Men recepten blev på förrätt & efterrätt.... ;O)

2009-10-20 @ 23:26:14
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0