Min pappa.

Min far var en man som verkligen hade talets gåva.
1992 gick han bort i cancer, 57 år gammal(eller rättare sagt ung).
Än i dag så kommer jag på ord och fraser som han sa.
Det spelade liksom ingen roll i vilken situation han än hamnade, så hade han alltid en rolig kommentar på lut.
Allt han sa var givetvis inte från honom själv.
Han klippte ut meningar och citat från andra när det passade honom.
Men för mig så är det ju ifrån honom, min kära far.
T ex när man var liten och frågade: -Var är mamma?
Då svarade han:- Hon hänger på vin´n (vinden) med mjöl i.
Eller: Var ska du?
- Till Millipitt och skånka loppor, svarade han genast.
Men klassikern är nog:
-Vad får vi för mat?
Svar: - Överkörd hare med motorglasögon.
Jag kan skriva hur många som helst, men jag tänkte att jag skriver ett citat lite då och då när jag kommer på ett istället, och sparar det under en kategori som jag döper till: Min pappa.


Kommentarer
Postat av: Anita

Bra idè - du kan få några av mej med! <3

2009-10-01 @ 00:03:57
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Nina

Fint :o)

2009-10-01 @ 07:02:03
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Jonny

Det tycker jag låter bra :-)

Ett citat lite då och då.

2009-10-01 @ 09:47:50
Postat av: Lena

Ja, Bosse var rolig han!

2009-10-01 @ 23:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0