Handla lite

Efter jobbet var det dags att handla lite.
Vi storhandlar inte, tyckte Jonny, eftersom vi båda var trötta och hungriga.
- Nä, svarade jag.
- Ett par middagar och lite mjölk räcker.
Men när jag kommer in på en affär så händer det något med mig.
Jag gillar att handla.
Stora ostar, goda grönsaker, härlig frukt.
Helt plödsligt så börjar min hjärna gå på full effekt.
Maträtt efter maträtt ramlar in i mitt huvud.
Så idag blev det ingredienser till kycklinggryta med ris, köttgryta med rotsaker och potatis, stekt strömming med potatismos, kräftor, tunna revbensspjäll, pastasallad, blodpudding, lax, kålpudding, fläskfilé mm mm.
Handla lite....det vet jag inte hur man gör.
När vi sedan kom hem så skulle all denna maten in i vårt redan fulla kylskåp.
Hmmm, jag får nog lov att rensa lite.
Men inte ikväll.

Kommentarer
Postat av: Anita

Jag gillar oxå att handla om jag är mätt å pigg!

2009-09-30 @ 20:14:54
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0