Middag

Ja, vad blir det för mat idag då?
Jag har inte handlat på flera dagar.
Men jag hittade ett paket köttfärs i frysen, lite grädde, en burk champinjoner och potatis.
Vips! så blir det köttfärlimpa med kokt potatis och champinjonsås.
Vad skulle man göra om man inte kunde trolla med knäna?
Jag läste att över 40% av kvinnorna under 40 år inte kan laga mat.
Männen stod det inget om.
Det ställs fortfarande inte samma krav på dem som på kvinnorna.
Min man påstår att han inte kan laga mat.
Han kan steka korv och koka makaronen men sen är det stopp.
Jag tror inte på honom, han har bara inte tålamodet att laga mat.
Inget intresse.
Jag tycker att det är roligt, därför har det blivit min uppgift i den här familjen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Samma här! Min man han påstår dessutom ATT han visst lagar mat. Jag har absolut lagt in veto ang. detta! Han gör som Jonny - kokar nått och steker nått!

2009-09-03 @ 21:32:41
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0