Matplanering

I dag på min lediga eftermiddag så åkte jag och handlade.
Planerade veckans matsedel på ett litet kick när jag gick där på "Heidan".
Det blir:
1. Hot köttgrya med potatis
2. Vitlökskyckling med ris
3. Pasta Carbonara
4. Falukorv med potatis och bruna bönor
5. Fisk i taisoppa med kräftstjärtar och ris
6. Soppa och våfflor
HÄPP!
Just nu puttrar köttgrytan på spisen.
De hade billig högrev på ICA så det får lov att puttra minst ett par timmar så att inte köttet blir segt.
På onsdag skall både jag och Jonny ut och äta så då är det bäst att det blir något enkelt kvar till killarna.
De kanske kan skippa soppan och göra våfflor då?? för det är ändå ingen riktig mat tycker jag.
Här får ni receptet på vitlökskycklingen som jag skall göra på fredag, eller på lördag kanske när Nina och tjejerna skall äta hos oss.
Såååå gott!!

VITLÖKSDOFTANDE KYCKLING
4 port

4 st kycklingfiléer
3 vitlöksklyftor
3 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 dl lagrad, riven ost t ex prästost
4 dl créme fraiche
1 hönsbuljongtärning

Tina filéerna, sätt ugnen på 200º
Lägg kycklingen på ett ugnssäkert fat.
Pressa över vitlöken.
Salta och peppra.
Blanda ost och créme fraiche, smula i buljongtärningen.
Häll allsammans över kycklingfiléerna.
Stek i ugn i ca 30 minuter.
Servera med ris och sallad.



Kommentarer
Postat av: Marina

Jag tror att jag tjuvar det här receptet till dagens middag - tog fram kycklingfiléer imorse och hade just idétorka. Men jag funderar på papardelle istf ris...hmmmm

2010-04-19 @ 16:24:25
Postat av: Linda

Mmmm....det där receptet ska jag testa.

2010-04-19 @ 18:04:36
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com
Postat av: Marina efter maten...

Det var jättegott...tyckte alla - men kanske ris passat bättre då såsen blev typ blöt...Jag trodde creme fraiche och ost skulle gegga ihop sig mer - men det slank ner med pasta också..:)

2010-04-19 @ 18:59:15
Postat av: Maggan svarar

Marina: Ja, visst är det bara såååå mumsigt. Jag hittade det där receptet i en sån där receptfolder som man kan ta på ICA. Den är nog från 80-talet :)

2010-04-19 @ 19:30:47
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Anita

Alltid bra med middagstips! :o)

2010-04-19 @ 20:06:16
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Anette

Tack för receptet..grabbarna grus lär bli nöjda ikväll :-)

2010-04-20 @ 09:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0