Min första kärlek

Jag var åtta år när jag fick den här singeln i julklapp.
Han hette Donny Osmond och jag blev kär.
Jag lyssnade på skivan om och om igen.
Jag klottrade I LOVE DONY OSMOND i trapphuset.
När pappa frågade om det var jag som skrivit i trappen så blånekade jag.
Jag skyllde på Tant Svensson i dörren brevid.
Hon var en 80-årig änka som bara gick utanför dörren ett par ggr /vecka.
Men när pappa tyckte att vi skulle gå in och ta ett snack med henne varför hon klottrade i vårt trapphus så erkände jag och fick tvätta bort det jag skrivit.


Kommentarer
Postat av: cinis

Hehehe...love love love...Jäkla kärring å klottra va...

2010-04-11 @ 21:48:12
Postat av: Marina

Ha ha ha....jag hade en megastor affish på Donny Osmond (typ naturlig storlek) på insidan av dörren till mitt rum - så när man stängde dörren var han mitt emot mig när jag låg i sängen..I Love här också..:o)Antingen var man Donny Osmond fans eller så var det David Cassidy..:)

2010-04-11 @ 22:37:05
Postat av: Vickis

Åh han var min första kärlek oxå!

Jag brukade ligga framför högtalaren med skivomslaget framför näsan och drömma mig bort i timmar. Min kompis Mallan & jag tävlade om vem som älskade honom mest!

2010-04-12 @ 00:53:53
URL: http://vickis-at.blogspot.com/
Postat av: Anette

Jag var så kär i honom så jag nästan dog :-) haha vad söt man var :-)

2010-04-12 @ 07:37:27
Postat av: Anita

Nääe, jag var aldrig kär i Donny men jag lyssnade på The Osmonds. :O)

2010-04-12 @ 08:42:11
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0