Min lördag

I dag kommer min svärmor på besök.
Det hör inte till vanligheterna.
Hon skall hälsa på en tant som bor på hemmet i Solna.
Men eftersom gamla tanter somnar tidigt på kvällarna så skall hon tillbringa sin lördagkväll med mig.
Det blir trevligt.
Men först så skall jag läsa hela dagen.
Jag har varit lat den här omgången med skolarbetet.
Jag har massor att läsa till på måndag då det är dags för min tredja skolvecka.
Ja, ja det är väl bara att sätta igång.
"Inget att be för", skulle min svärmor säga.
Här i Uppsala är det tråkväder.
Grått och trist.
Men det gör det ju iofs lättare att sitta inne och plugga.
Hande solen skinit ( heter det så?) och det varit strålande sol ute så hade det varit svårare att hålla sig inne.
Inga kort tog på mig och tjejerna tog jag igår heller.
Vad är det för slarv?
Calle skall stå på "Donken" i dag.
Å jag måste plugga.
Vill inte, vill inte, vill inte.....
Å nu regnar det också....*suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0