Den "gick ut" !!!!!!!

När jag var barn, så där en 7-8 år så lärde mamma mig världens enklaste patiens.
Man blandar en kortlek och börjar sedan lägga korten i en hög på bordet.
Man tar ett och ett kort samtidigt som man räknar:
Ess, två, tre, fyra, fem osv.
När man säger en siffra och det stämmer med det kort som man precis har lagt på högen så börjar man om på ess igen.
Om man har tur så håller det hela vägen genom hela kortleken.
Men för att den skall "gå ut" så måste sista kortet stämma.
Det gör det ALDRIG!
I över 35 år har jag lagt den där förbaskade patiensen men den har aldrig gått ut.
Vart femte år så kommer man igenom hela kortleken men det sista kortet stämmer aldrig.
I morse när jag satt vid köksbordet och la den där skitpatiensen för milijonte gången så gick den ut.
Jag bara skrek rakt ut!
- DEN GICK UT!!
Ludde och Maja stod i hallen och såg förvånade ut, men det var ju ingen som såg att den gick ut.
Jonny kommer aldrig att tro mig.
Bara för att han fuskar så tror han att alla andra också gör det.
Jag kommer att slå honom om han inte tror mig.


Kommentarer
Postat av: DaMAN

Du måste nog ha stekpannan klar att svinga när jag kommer hem tror jag.....

2010-08-27 @ 12:22:30
Postat av: Maggan

Dumma dig! Dumma dumma dig :(

Jag som hade tänkt hångla ikväll å allt.

2010-08-27 @ 12:25:16
Postat av: Jonny

Nä jag bara skojjade :) det är klart att jag tror dig! Helt otroligt att den gick ut ! Jag har ju också kört den tusentals gånger och aldrig varit nära att vinna. Grattis vännen :)).....(ska vi hångla nu då?)

2010-08-27 @ 12:39:32
Postat av: Maggan

Fast jag sa ju aldrig att det var med dig som jag skulle hångla iofs ;) <3

2010-08-27 @ 12:42:45
Postat av: Emma

haha, fan vad gött att den äntligen gick ut! känns bra nu va? :D

2010-08-27 @ 13:02:15
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0