Hösten

Snart är hösten här på riktigt.
Ångesten över att sommaren är slut börjar avta.
Jag känner hur jag fylls med ny energi på hösten.
Att få klä på sig och sitta inne och kura är också ganska skönt.
Till helgen ska vi köra bort husvagnen från campingen.
Ställa den på vinterförvaring ute hos en bonde i Bälinge.
Jag har en massa idéer om hur vi skall göra iordning här hemma.
Jag scannar Blocket efter "nya" köksmöbler och ballkongen skall också få sig en omgång.
En ny tv-bänk och gömma alla jävla sladdar står på priolistan.
Det skall vara snyggt till advent.
Snart kommer alla jultidningarna om hur man skall pynta till jul.
Me love!
Det vore skoj att fira jul med några andra än"bara" familjen men alla har ju sitt att tänka på och ingen vill ju åka hemifrån över jul.
Ibland önskar jag att man kunde vara så där många som i filmen "Tomten är far till alla barnen", det skulle vara drömjul för mig som älskar att fixa och pynta och stå i.
Jag tänkte att jag skulle tvinga hit en kär vän inom en snar framtid också.
Bara hon får fingret ur och köper en tågbiljett så fixar jag resten (du vet vem du är).
Långa mörka kvällar med tända ljus, det är mysigt med höst.
Tänk om jag kunde komma igång med att motionera, det skulle vara skönt.
Just nu ligger jag för ankare i sängen, men så fort jag blir frisk så MÅSTE jag sätta fart.
Välkommen hösten, jag är redo.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0