Jag är sjuk!

Det började i lördags.
jag vaknade och hade huvudvärk och en svag aning om feber.
Det gick över frampå eftermiddagen, i alla fall så pass att jag kunde hänga med på en ganska ordentlig kräftskiva.
Vaknade på söndagmorgon med en ordentlig huvudvärk.
Då var det svårt att veta om det var lördagens kräftskiva som satt sina spår eller om jag var sjuk??
I går morse så var jag väldans snuvig när jag åkte på jobbet men jobbade på ok fram till jag slutade kl 13.
Eftermiddagen tillbringade jag i arbetsrummet på jobbet men kände hur jag blev sämre och sämre.
När Jonny hämtade mig vid 14.30 så var jag SJUK.
Jag åkte hem och vilade mig, Jonny gjorde käk och jag somande efter middagen.
I natt har min förkylning gått från näsan och rakt ner i lungorna.
Jag har ont i halsen och hostar som den lungsjuka kärring som jag faktiskt är.
Paniiik!
Var är all min astmamedicin som jag inte använt på hela sommaren?
Nu behöver jag dig.
Leta, leta, leta.
Hittade allt så småningom, både Pulmicort, Bricanyl och Nasonex.
Ringde nyss jobbet och talade om att jag kommer inte i dag och i morgon först och främst.
Faan!
Ännu en dyr karensdag och 80 % av lönen.
Vilket jobb man har va?
Aldrig en hel lön, alltid lite småsjuk.
Jag har ju varit frisk hela semestern, alltid samma visa.
ORKA!
Nu ska jag bara vila hela dagen, inte göra någonting.
Tack å hej leverpastej!




Kommentarer
Postat av: Heléne

Krya på dig!!!! Kram kram

2010-08-24 @ 22:26:02
Postat av: Anita

Du som har astma skall ta din medicin även när du inte är sjuk - varje dag ska du medicinetra! Å hör sen!! Puss å krya på dej!<3

2010-08-25 @ 00:44:28
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0