Surströmming

I dag kommer Knut, David och Alle hit för att käka surströmming med oss. Vi köpte fyra burkar färdigfiléad fisk igår. Det ska nog bli mumsigt värre. Förra året var de också här och åt strömming för första gången. Då åt de oss ur huset, det var tur att vi hittade e fjolårsburk längst in i kylskåpet också. I dag har vi laddat upp med snaps och öl, potatis, brännvinsost och tunnbröd. Vi har ingen röd lök men det går väl lika bra med gul va? Åsså massor med tomater och riktigt smör. Mumsfillibabba!!!!! Nu måste jag röja undan lite kläder på vardagsrumsbordet så att vi kan sitta där och käka. Jag är bättre i mitt knä btw. Jag har käkat piller, lindat knät och gått i fotriktiga tofflor hela dagen :P Så dutti så.

Bild från i fjol på en mumsig stut.


Kommentarer
Postat av: Anita

Åhhh vad gott med surströmming! :O)

2010-08-08 @ 16:37:07
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0