Vardag

Jag älskar att vara ledig och lat men det är skönt med vardag också.
Utan den "tråkiga" vardagen så kan man inte njuta av det där andra.
Man skall väl vara lycklig som får ha en tråkig vardag.
Klockan som ringer hur tidigt som helst, kaffe och en macka och sedan skynda sig till arbetet.
Bara den självklara saken att ha ett arbete att gå till skall man väl vara tacksam över.
Att man är frisk och kan gå till sitt arbete är också en sån sak att känna lycka över.
Man kan ju önska sig guld och gröna skogar, men om du är inte är frisk vad skall du då med det till?
I dag är väl en sån där vanlig vardag antar jag.
En tisdag mitt i livet som jag inte kommer att komma ihåg senare.
Det är lite mulet och småkallt ute, hösten är här.
Jag har en bad-dair-day och brödet var lite torrt i kanterna.
Det är stökigt här hemma och ikväll så kommer jag inte att orka göra någonting åt den saken.
Till middag blir det färdiga köttbullar med pulvermos och en påssås.....booooring!
En tråkig tisdag, en vanlig vardag.
Det är jag tacksam för.
TACK!




Kommentarer
Postat av: Anita

Samma här - en vanlig tisdag väntar!

2010-08-31 @ 08:13:10
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: V.I.C.K.I.S.

Fantastiskt! EXAKT samma funderingar har jag idag.... sammanträffande? Visst är livet härligt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0