2:a Advent

I dag är det söndag och det är dags att tända det andra ljuset i adventsstaken.
Det går fort.
Bara tre veckor kvar till julafton.
Jag tänkte göra lite julgodis i dag men jag behöver åka och köpa grädde.
Jag hade skrivt en inköpslista till Jonny där det står att han skall köpa 2 L grädde men han kom hem med 2 dl grädde och det räcker inte till många godisar :)
Jag skall koka polkagrisknäck och göra lakritskola i dag, hade jag tänkt.
I går köpte vi alla julklapparna så nu är vi helt klar med det...Skönt!
Det blev nog lite för mycket för mig som legat hemma hela veckan för jag fick feber i gårkväll och dundrande huvudvärk och fick gå och lägga mig efter "Så mycket bättre".
Det tar på krafterna att shopa :)
Nu skall jag tända ljus i köket och titta på vintermorgonen utanför fönstret.
Jag önskar dig en trevlig söndag och en skön advent.

P.S Ett stort grattis skickar jag också till min vän Nina som fyller år i dag. Nu är vi lika unga igen. Ordningen är återställt. Jag gillar inte de här månaderna mellan augusti och december när jag är 1 år äldre än henne :)



När jag ändå håller på så tänder jag ett ljus för min älskade storebror som skulle ha fyllt 51 år i dag.
♥Grattis Lasse ♥

Kommentarer
Postat av: Nina

Äsch! Nu kan jag inte kalla dej för gammtant längre :o)

Tack för grattifikationerna!

2010-12-05 @ 10:31:07
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0