Jullov

I dag fick Ludde jullov.
Den sista av mina tre pojkar som får skollov över huvud taget.
De andra två är ju vuxna nu.
Konstigt!
Men appropå jullov, kommer du ihåg känslan?
Känslan av att ha jullov och vara ledig i flera veckor?
Jullov, ingen skola, snart julafton.
Waow! Man var ju hur lycklig som helst.
Långa sovmornar och roliga dagar med sina kompisar.
Ja, det var tider det.
Det var längesdan man var barn och hade bekymmersfria jullov.
Om 1½ år är det 30 år sedan jag slutade nian!!!
Fatta! TRETTIO ÅR!
Man är ingen ungdom längre inte.....huvva!
Nä, man skulle vara sexton år och ha jullov....eller?



Kommentarer
Postat av: Anita

Absolut så skulle det vara skönt med jullov - bara vara ledig och få allt fixat....inte för att jag hade det så när jag var 16 men ändå! Lars han hade fulla källaren med skollediga kompisar tidigare ikväll - sen drog dom ut på äventyr i kylan - vi har minus 28 grader just nu!

2010-12-21 @ 22:04:29
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Nina

30 år... meeen härreguuu va hemskt!

2010-12-22 @ 19:35:31
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0